zaterdag 1 augustus 2015

Dagje diertuin ~ Blijdorp

Woensdag 29 juli, ben ik met mijn vader en moeder, broer en broertje naar de dierentuin Blijdorp in Rotterdam geweest. We hadden 4 vrijkaarten van Eneco, dus hoefden we niks te betalen, mijn broer moest helaas wel  betalen, want hij ging op het laatste moment nog gezellig mee ;) Om  3 uur werden we verwacht en om 10 uur zou de dierentuin dicht gaan. Meestal gaan we een dagje als we naar de dierentuin gaan, maar dit was een ander programma van Eneco. 

Ik heb het leuke middag/avond gehad en heb veel foto's van de dieren kunnen, hiervan wil ik jullie wat laten zien!

Ongeveer als eerste gingen we naar Amazonica, een grote ronde koepel waar een soort tropische vlindertuin in was. Hier heb ik verschillende foto's gemaakt van prachtige vlinders!
Deze 2 foto's heb ik gemaakt van dezelfde vlinder. De eerste foto is de buitenkant en de tweede is de binnenkant. Dit vond ik één van de mooiste vlinder, door de mooie blauwe kleur en omdat hij een van de grootste was.
Tussen alle planten stonden bakken met fruit (onder andere sinaasappels en bananen) waar de vlinders van konden eten.
Op deze foto's kwamen en waren ze  buiten, dus kon ik leuke foto's  van ze maken.
 We wisten niet precies wat dit voor vogel was, maar hij is ieder geval wel heel mooi door al zijn kleuren!


Deze poema liep bijna te snel om een foto van te maken, maar uiteindelijk is het toch gelukt. 

Ja, deze wolf keek recht in de camera!
Dit was een lief klein aapje! ;)
Mooi gekleurd klein vogeltje. 
Naar deze otter hebben we een tijdje gekeken, omdat hij steeds rondjes aan het zwemmen was. Het was ook mooi helder water dus was hij goed te zien. 
Grappige, maar ook mooie toekan! Door de lichte blauwe achtergrond vind ik dat hij er mooi uit springt.
Dit was voor mij een best wel nieuw dier, want ik had hem nog nooit gezien. Ik vond hem/haar erg bijzonder omdat hij kenmerken had van een een zebra en een mooie bruine vacht had. Deze okapi vond ik erg bijzonder!
Deze giraf kwam even bij mij om het hoekje kijken :)
De giraffen vond ik één van de leukste dieren, want omdat ze zo'n lange nek hadden konden ze heel dicht bij komen. Dat was erg gaaf, want dan kon je ze aaien en ze eten geven, De kleine girafjes, waren nog niet zo groot, dus er waren enkele giraffen die zo dicht bij konden komen. 
Al deze foto's hieronder heb ik gemaakt in het Oceanium in een tunnel waar de vissen over je heen zwommen. Er zwommen zoveel soorten vissen in dat ik  veel foto's hebben kunnen maken. Onder andere foto's van kleine visjes, haaien, roggen, wat grote vissen en (een zeester).

-xxx- Joanne -xxx- 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten