zaterdag 13 juni 2015

DIY nagelverharder maken met knoflook

Vandaag laat ik zien hoe je zelf een nagellak verharder kan maken, die je nagels verzorgt en sterker maakt. Op dit moment heb ik geen lange nagels, maar ik ben van plan ze nu weer lange te laten groeien. Soms zijn ze heel mooi, maar ik heb ook vaak dat ze scheuren. Dus als dit werkt lijkt het me ideaal!

Wat heb je nodig:

  1. Een random blanke nagellak
  2. Teentje knoflook

Van de hele knoflook pak je één teentje, je haalt de velletjes eraf en snijd ze in kleine stukjes. Let op: snij ze niet te klein want dan komen ze er mee uit als je gaat lakken. Probeer ze zo te snijden dat ze net door de opening kunnen. Om ze er goed in te krijgen kun je eventueel een tanden stoker gebruiken! ;)
Schud even goed en zet hem voor een weekje weg, zodat de knoflook in de nagellak kan trekken. En schud af en toe even als je langs loopt.
Na een week is de blanke kleur meer troebel geworden door de knoflook. Hier zie je niks van op je nagels, het blijft gewoon doorzichtig!
Het resultaat, ik vind het er prima uitzien, ik merkte na een tijdje dat ze wat steviger werden!
Al is er wel 1 nadeel, de knoflook en nagellak hebben een sterke geur. Dit bij elkaar is best wel vies, maar dat gaat gelukkig net zo als bij andere nagellak gewoon weer weg!

-xxx- Joanne -xxx-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten