zaterdag 21 maart 2015

Chocolade en appeltaart cupcake in een mok!

Vandaag laat ik jullie zien hoe je in een paar minuten een cupcake in een mok kan maken, door hem in de magnetron te doen! Op deze foto's zie je hoe het eindresultaat is: chocolade en een appeltaart cupcake. De ingrediënten die je nodig heb je vaak wel in huis, dus je kan het makkelijk even maken als tussendoortje. 


Chocolade cupcake:
4 eetlepels bloem. 
4 eetlepels suiker, dit kan ook wat minder als je hem minder zoet wilt. 
2 eetlepels cacao, voor de chocolade. 
1 ei. 
3 eetlepels melk. 
2 eetlepels plantaardige olie/olijfolie. 
Een klein beetje vanille, dit hoeft niet perse. Volgens mij maakt het niet heel veel uit voor de smaak. 
Meng al deze ingrediënten goed door elkaar en zet het 3 minuten in magnetron. Kijk steeds even of die al wat omhoog komt en prik er met een prikker in om te kijken of die goed droog. Is dit allemaal goed voor elkaar dan is die klaar!
Dit is het resultaat als die klaar is! Je kan er als versiering slagroom op doen, helaas hadden we dat niet thuis toen ik het maakte. Dus heb ik er gewoon hagelslag opgedaan. 




Appeltaart cake:
4 eetlepels bloem. 
4 eetlepels suiker, kan ook minder als die minder zoet moet. Je kan ook bruine suiker gebruiken, als je dat lekkerder vind. 
1 ei. 
3 eetlepels melk. 
2 eetlepels plantaardige olie/olijfolie. 
Wat kaneel, net zo iets als ik hierboven op de foto heb gedaan. 
Een halve appel in stukjes gesneden (waarschijnlijk wel meer dan een halve appel). Het is dus handiger om er 2 te maken, want anders heb je halve appel over. Of je eet de halve los op dat kan natuurlijk ook! ;)
1 eetlepel rozijnen ( hoeft niet perse, alleen als je het lekker vind).
Meng alles goed door elkaar en doe het 3 minuten in de magnetron. Kijk af en toe of die al omhoog komt en prik met een prikker of die goed droog is van binnen. 
Zo ziet die eruit als hij klaar is! Zoals ik net al zei hadden we geen slagroom, dus heb ik er wat kaneel op gedaan als versiering. 

Dit was het recept om een cupcake in mok te maken, in 2 verschillende smaken. Het is in ongeveer 5 minuten te maken en het vult goed als je trek hebt! Als je dit gaat uitproberen veel plezier en succes, ik zou het leuk vinden als je in de reacties vertelt of die lekker was! ;)

-xxx- Joanne -xxx-

3 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Ik ga vanmiddag denk ik die met chocolade maken;) x amber

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aaahhh ziet er heel lekker uit.
    maar wij hebben nooit bloem in huis:(
    xnaaomi

    BeantwoordenVerwijderen