zaterdag 18 juli 2015

DIY rozen water

Met dit warme weer, ga ik jullie laten zien hoe je rozengeur water kan maken. Het is heerlijk fris en een goede reiniging voor je gezicht. Op deze foto zie je dat ik in totaal 10 rozen in een schaaltje heb gedaan, waarvan 6 donker roze en 4 witte.
Het hoeven er niet perse 10 te zijn, ik heb ook een random aantal gedaan. Je mag trouwens ook 1 kleur rozen gebruiken als je dat wil. Wij hadden dan toevallig 2 rozen stuiken thuis in het wit en donker roze.
Je haalt de rozenblaadjes eraf en doet ze in een schaal.
Dan zoek je alvast een leuk flesje op waar het rozenwater zomenteen in kan.
Dan zorg je voor kokend heet water en giet je dat over de rozenblaadjes heen. Niet al te veel, het beste is dat ze niet onder water liggen.
Laat het in 30 minuten in het water trekken en dan ziet het er zo uit, de donker roze kleur is al veel lichter geworden. Dat is een goed tekenen, want dan is het goed in het water getrokken.
Dan kun je de rozenblaadjes eruit halen en ze weggooien, want die heb je nu niet meer nodig. Het rozen water is klaar. Nu moet het alleen nog in het flesje.
Om het van de schaal in het flesje te krijgen, is nog best wel lastig dus heb ik een klein trechtertje gebruikt en het er met een lepel ingeschept.
Ik had zelf nog wat over, dus ik kan nog een paar keer bijvullen. Het is ook wat rozig geworden, dus is het echt rozenwater geworden.
Zelf vond ik het flesje nog wat saai, dus heb ik er nog een lintje en een touwtje met een kraal om heen gedaan. En om te weten wat het is een stickertje met rozenwater erop.
Je kan het gebruiken door het op een watje te doen en op je gezicht te deppen/smeren. 

Tip: Als je het in de koelkast zet, is het nog frisser als je het op je gezicht doet.

-xxx- Joanne -xxx-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten