zaterdag 31 mei 2014

Test-it, durf jij je menig te geven?

Hee meiden,
Ik heb vandaag weer iets nieuws voor jullie. En dat is dat je een test kan maken over een onderwerp (dat nu is: durf jij je menig te geven?) , je krijgt een paar vragen waar je  A,B of C kiezen, uiteindelijk kijk je welke letter (A,B of C) je het meeste hebt gekozen en dan kun je de uitslag er van zien.

Mijn zusje heeft paarse haarextensions laten zetten. Vreselijk! Ik...
A. zeg dat het best leuk staat.
B. vraag hoelang ze het erin laat zitten.
C. trek een vies gezicht en zeg dat het er niet uitziet.

Mijn ouders willen een nieuwe badkamer en laten me een foto zien van een vreselijk blauw bad. Ik...
A. zeg dat zij kiezen wat ze mooi vinden.
B. vraag voorzichtig of het bad er ook in een andere kleur is.
C. zeg dat ik zo'n bad maar niks vind.

Ik eet bij mijn oma. Ze zet een bord spruitjes voor me neer. Ik...
A. eet ze gewoon op, anders vind ik het zielig voor oma.
B. vraag aan mijn broertje of hij er een paar wil, zodat het lijkt of ik ze toch heb gegeten.
C. zeg eerlijk tegen mijn oma dat ik echt geen spruitjes lust.

Ik ben op vakantie met mijn ouders. Ik mag kiezen wat we gaan doen. Ik...
A. zeg dat het mij niets uitmaakt. Laat hen maar beslissen.
B. noem een paar leuke dingen en laat mijn ouders kiezen.
C. zeg dat ik wil shoppen vandaag.

Een filmploeg vraagt wat ik van hun tv-progamma vind. Ik heb echt een hekel aan het progamma. Ik...
A. ik wil niet onaardig zijn, dus zeg ik dat ik het wel leuk vindt.
B. noem een paar punten die ze zouden kunnen verbeteren.
C. zeg gewoon dat ik het een vreselijk programma vind en het nooit kijk.

Bij Nederlands moeten we in een groepje van drie een boek lezen. Ik...
A. laat de rest van mijn groepje beslissen welk boek we lezen.
B. noem een paar boeken die ik leuk vind.
C. beslis in m'n eentje welk boek we gaan lezen.

Ik sta in de paskamer met een blauw truitje aan als het meisje in de winkel zegt dat ik de groene moet nemen. Ik...
A. neem de groene. Zij zal er wel verstand van hebben, toch?
B. doe iene miene mutte.
C. neem toch de blauwe. Ik heb haar toch niet om haar mening gevraagd?

Wanneer ik een test maak...
A. kies ik de antwoorden waardoor ik het best uit de test kom.
B. houd ik een beetje rekening met de uitkomst.
C. geef ik natuurlijk eerlijk antwoord. Ik ga me niet anders voor doen dan ik ben.

Meeste A 
Een mening geven? Dag! Dat vind jij doodeng en daarom doe jij dat zelden. Kom eens wat meer voor jezelf op en zeg wat jij van iets vindt. Je zult merken dat veel dingen ineens leuker zijn, omdat het ook een beetje gaat zoals jij wilt.

Meeste B
Jij komt wel voor je mening uit, maar niet te duidelijk. Als je iemand vraagt wat je wilt geef jij nooit echt je mening, maar liever een paar opties of suggesties. Probeer nu eens echt voor je mening uit te komen. Je bent al goed op weg.

Meeste C
Jij zegt altijd wat je vindt of denkt. Prima, maar let wel een beetje op, vooral als het over iemands uiterlijk gaat. Te eerlijk zijn is niet altijd goed, straks vinden mensen je bot. Verder doe jij het hartstikke goed, ga zo door!

Dit was de test over durf jij je mening te geven?. Ik vind het leuk om van dit soort testen te maken, dus ik denk dat er nog wel een test aankomt. Vinden jullie dat een goed idee? laat een reactie achter over wat je er van vind.

-xxx- Joanne -xxx-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten