zaterdag 29 maart 2014

Appeltaart maken!

Hee meiden,
In dit artikel zet ik een recept voor appeltaart, ik vind appeltaart zelf heel lekker! Ik heb deze taart gemaakt met mijn moeder en mijn broertje het was erg leuk om te doen! Ik heb deze taart vorige week gemaakt en hij was super lekker! Mmm...

Wat heb je nodig:
  • 150 gram boter of margarine 
  • 1 ei
  • 4/5 appels
  • 35 gram suiker
  • 3 theelepels kaneel
  • appeltaartmix 
  • bakvorm 
  • (Je kan als je wil nog 70 gram rozijnen indoen)
Stap 1
Verwarm de oven voor op 150 graden.
Ingesmeerd bakvorm
boter (halvarine)












Pak daarna de bakvorm en smeer hem in met boter.

Stap 2 
Pak de 150 gram boter/margarine en doe die in de beslagkom. En mix de boter zacht.
Alles is 200 gram boter 
150 gram boter












Neem van deze 2 stuken de grootste helft, want dat is 150 gram. In totaal is het 200 gram.

Stap 3
Is de boter goed zacht, doe dan de appeltaartmix en het ei erbij mixen. Tot een stevig deeg.
Boter
Deeg












Stap 4 
Pak 2/3 deel van deeg en doe dat in de bakvorm en maak er de bodem van. Het deeg dat je over houd heb je op het laatst pas nodig.
Resultaat
  Stap 5 
Schil de appels en snij ze in kleine stukjes. En doe er daarna suiker en kaneel doorheen.
geschilde appeltjes
Appeltjes met kaneel en suiker












Dan verspreid je de appeltjes met kaneel en suiker over de bodem heen.
resultaat
Stap 6
Als laatste gebruik je nu het deeg dat is overgebleven ( 1/3 deel). Dat strooi je over de appeltjes heen.
Overgebleven deeg
Nu kan de taart in de oven












De taart moet 60 minuten in de oven.
Resultaat uit de oven 
Stap 7
Eerst laat je de taart 1 uur afkoelen. Dan kun je de taart uit de bakvorm halen.
Zonder bakvorm
Stap 8
Snij de taart in stukjes en leg ze op een schoteltje. Ik heb er toen 5 stukjes uitgesneden en dat was precies de helft (alles bij elkaar 10). Maar je kan de stukjes ook groter of kleiner snijden als je bijvoorbeeld meer of minder stukjes wil.
Stukjes taart
De halve taart












-xxx- Joanne -xxx-

Wat vindt jij van appeltaart?
Welke taart  vind jij het lekkerst?


1 opmerking: